Swimming Dragon take your time

Vanuit de les van dinsdag 9 januari deden we een uitgebreide introductie in de ‘Opening van de Water Vorm’ en de eerste oefening: de ‘Swimming Dragon’.

Aandachtspunten bij de opening:
De opening bestaat uit drie fasen. In de laatste fase maken we verbinding met het Water element, waarbij we het zowel artistiek als functioneel uitdrukken.

1: Test de kracht van de onderrug en knieën wanneer je voeten bij elkaar zijn. Sterke Nier-energie betekent geen pijn of zwakte. Bij zwakte, die kan ontstaan door uitputting, kan dit met Qigong en Chinese kruiden worden aangepakt.
2: Bij het openen van de Lotus, beeld je jezelf voor als een jongere versie van jezelf, bijvoorbeeld 20 jaar oud.

Na deze ‘verjongingservaring’ beginnen we met de ‘Swimming Dragon’ (oefening 1):

“Swimming Dragon, take your time,
Listen carefully to this rhyme.”

Deze oefening verbetert de gezondheid en flexibiliteit van je ruggengraat. Een gezonde ruggengraat staat weer gelijk aan een lang leven. Regelmatige beoefening kan helpen bij gewichtsverlies en het verkrijgen van een slankere taille. Stel je voor dat je een draak bent die in de zee duikt, in 8-vormige bewegingen zwemt, en dan omhoog schiet naar de hemel. Het kronkelen van de draak simuleren we door onze schouders tegenovergesteld te bewegen aan ons hoofd en onze heupen. Als de draak omhoog schiet, sta je op je tenen, rek je jezelf en je ruggengraat uit om ruimte te creëren tussen de gewrichten. Als leidraad voor de bewegingen adviseer ik jullie de alternatieve naam te onthouden (en te zien) van de Swimming Dragon: Triple Rings (drie cirkels die verticaal gestapeld zijn).

Blijf Geïnspireerd: Meld Je Aan Voor Onze Nieuwsbrief

 
 

Volg me op