Lauwwarme Oosterse kipsalade

Orthomoleculaire voeding helpt ons lichaam aan de juiste bouwstoffen. Groente en eiwitten zijn een belangrijke component van deze voeding. Net als de gezonde vetten, in dit geval de olijfolie en de avocado. Dit gerecht kun je inzetten om gezonder te worden, maar ook om gezond af te vallen. Maar ook om je darmen rust te geven. Soms experimenteer ik wat in de keuken en  soms heb je dan een gerecht waarvan je denkt, dat is echt lekker! Dit is er zo een. Als je 100 gram gare kip gebruikt en 200 gram groente in totaal dan kun je dit gerecht ook prima gebruiken binnen het 3Care programma.

Ingrediënten:

  • 1 winterwortel
  • 1/4 komkommer
  • 1/2 rode ui
  • 1/2 avocado
  • 100-150 gram kippedij
  • Bieslook
  • Sesamzaadjes
  • Olijfolie
  • Peper en zout

Voor de salade rasp je een winterwortel fijn. 1/4 komkommer snijd je in kleine stukjes, net als de halve rode ui en een halve avocado. Ondertussen bak je ongeveer 100-150 gram kippedijfilet in een pan in wat olijfolie en je bestrooit het met peper en zout tot het gaar is. Maak alles mooi op in een schaal en bestrooi met bieslook en sesamzaadjes. Voor de dressing mix je een eetlepel olijfolie, mirin (rijstazijn) en soyasaus. Sprenkel dat over de salade en voila! Eet smakelijk..

Jennifer is vitaliteitscoach, orthomoleculair therapeut en natuurvoedingsadviseur. Haar kennis over gezonde voeding deelt zij o.a. in deze blog. Meer info: Vitaal en Gezond, voeding en leefstijl als medicijn

Shopping Cart
There are no products in the cart!
Continue Shopping
0